SEMINAR OG BOGRECEPTION: DYNAMISK ASSESSMENT SOM PSYKOLOGISK-PÆDAGOGISK REDSKAB
Kan man hæve niveauet markant for et
barn med svære indlæringsvanskeligheder? Hvordan målretter man en indsats?
Hvordan skaber man varige forandringer for børn med kognitive handicap?
Dato: mandag d. 27. maj 2013
Tid: 14:30-16:30
Sted: Auditorium D169, Institut for Uddannelse og Pædagogik
(DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 Kbh. NV.
Kan man hæve niveauet
markant for et barn med svære indlæringsvanskeligheder? Hvordan målretter man
en indsats? Hvordan skaber man varige forandringer for børn med kognitive
handicap?De spørgsmål tages op i
ny bog om Dynamisk assessment, der også præsenterer den israelske professor
Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment
Device (LPAD)’. Den gør op med den traditionelle forståelse af
intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges
til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og peger på at det er
muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.Ved seminaret vil Lars
Røgilds, Grethe Damon og Louise Bøttcher præsentere nogle af bogens
konklusioner og nye perspektiver på indsatsen for børn med svære
indlæringsvanskeligheder.
Seminaret er arrangeret
af forskningsprogrammet Social- og specialpædagogik, inklusion og ledelse
af organisationer (SILO) ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus
Universitet og henvender sig til alle interesserede indsatsen for børn med
indlæringsvanskeligheder.Efter seminaret er
forlaget vært for en mindre reception for bogen.Det også er også muligt
at købe bogen til nedsat særpris ved arrangementet.
Program
14.30 til 15.00:
Indledende præsentation af Dynamisk assessment som teori og metode
med filmklip fra film om Feuerstein ved Lars Røgilds
15.00 til 15.30:
Ligheder og forskelle i forhold til gængs psykologisk testning,
anvendelsesmuligheder for dynamisk assessment ved Grethe Damon
15.30 til 16.00:
Kulturhistorisk teoriforankring og relevansen af det dialektisk/dynamisk
perspektiv som et blik på læringspotentialet hos børn med hjerneskader ved
Louise Bøttcher
16.00 til 16.30:
Reception i D170
Tilmelding:Deltagelse i
arrangementet er gratis, men på grund af et begrænset antal pladser er
tilmelding nødvendig.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.